söndag 31 mars 2013

Färglägga i gråskala

Jag tänkte visa hur man kan färglägga en stämpel i bara grå-svart färgskala med Promarkers
Jag har använt den nya stämpeln från Kenny K - Socialite

Jag har stämplat henne på 200g laserpapper, ett kritvitt papper som är helt slätt. Jag tycker det är det bästa när jag färglägger med Promarker


Jag har använt Warm grey 1, 2, 3, 4, 5 och blender

Först har jag "färglagt" hela stämpelytan med blender, för att blöta upp ytan, färgerna blandas bättre då. Jag börjar med kappan och hatten som ska vara lite mörkare. Jag använder warm grey 1 där jag tycker skuggan ska vara.

Sedan använder jag warm grey 2, lite mindre så man fortfarande ser nr1 runt om

Nästa steg så använder jag nr 3, som täcker en ännu mindre yta. Nu efter denna färg så går jag över igen med nr 2 som då spiller över och sedan nr 1 så det bara blir lite vitt kvar.

Sedan tar jag nr 4 för att djupa skuggorna ännu mera

och sist men inte minst nr 5 för att få ett riktigt djup i bilden.

Sedan använder jag nr 4 för att mjuka upp kanterna från nr 5 och stegvis ner till nr 1 tills jag är nöjd. Vill jag få mer skugga så fyller jag bara i mer utav de mörkare nyanserna.

Här har jag även färglagt resten av stämpen men jag har inte använt nr 5 för jag vill ine få det för mörkt.

Jag glazeade pärlorna i kjolen och runt halsen för att de skulle framträda mera

Så här blev det färdiga kortet, jag fortsatte i samma färgskala, Promarkers warm grey nyanser drar åt det gråbruna hållet så det blev ett sådant mönsterpapper som matchade.  Fotoramen är en die från Nellie Snellen och Eiffeltornet kommer från Whimsy stamps. Lilla blomswirlen och staketet är en del av en die från Magnolia. Stämplarna är clear stamps från 7Gypsies.
Lite bling fick vara med också

Stämplar:
Whimsy Stamps - Kenny K Socialite
7Gypsies - Avignon
Papper:
 First edition

Dies:
 Magnolia - Floral swirl corner,
- Lovely fence
Whimsy Shapeology - Eiffel tower
Nellie Snellen - Scalloped rectangle

Dekorationer :
Nellie Snellen - Bling

Färgläggning: Promarker

Kram Lina


Inga kommentarer: